Other Languages > طالبان در بروکسل پذیرفته شدند
طالبان در بروکسل پذیرفته شدند
اعلامیه ۲۵ ژوئن ۲۰۲۶
بدنبال پیمانی که در مورد پناهندگان خارجی در سال ۲۰۲۵ امضا شده بودو این معاهده از روز ۱۲ ژوئن در فرانسه به اجرا گذاشته شده است و به دنبال رأی که در تاریخ ۱۷ ژوئن در بروکسل برای ایجاد مراکز ی در زمان بازداشت خارجیان بوسیله کمیسیون اروپا به تصویب رسید در روز ۲۳ ژوئن نمایندگان رسمی طالبان در بروکسل مورد استقبال قرار گرفتند.
رسوایی سگانه !
اول اینکه کمیسیون اروپا که خودش را خواستار دمکراسی معرفی میکند و حتی ارزش بیشتر توضیح دادن ندارد. فقط اینکه کمیسیون اروپا در مورد خارجیان و متقاضیان پناهندگی در کنار راستهای افراطی و نژاد پرستان و خارجی ستیز ها میباشد. همگان بی عدالتی هایی که رژیم طالبان در مورد زنان متأهل میشوند را می دانند. این یک رژیمی فعودال و بنیاد گرا، مافوق ارتجاعی و پدر سالار میباشد. یک رژیمی که زنان را به بردگان تبدیل کرده است و حتی از آنان اجازه نشان دادن صورتشان و تحصیل کردن، کارکردن و از خانه بیرون رفتن و حتی از پنجره به بیرون نگاه کردن را سلب کرده است. رفقای روا ( تشکیلات انقلابی زنان افغانستان) دهها سال است که در حال مبارزه بااین اصولگرایان از طریق ایجاد مدارس مخفیانه، جلسات آموزشی و حمایت توده ای در زمان فاجعه و مصیبت ها می باشند. و برای ما یک افتخار میباشد که در طول بیست سال گذشته از این رفقا حمایت کردهایم و حتی ۳ بار نمایندگان این رفقا را در پاریس ملاقات کردهایم. بله ، مبارزه بر علیه این رژیم بنیاد گرا نه فقط در خارج از کشور بلکه در داخل تیز وجود دارد و جدیدترین تظاهرات در تاریخ ۹ ژوئن در شهر هرات این منطقه قدیمی مبارزات بر علیه این رژیم بود و این رژیم بر روی تظاهرکنندگان آتش گشود. رفقای روا نوشتند : « خونها ی ریخته شده در جبرییل هرات بذر خیرش را علیه حاکمیت قرون وسطایی طالبان را در سراسر افغانستان می افشاند ».
ما باید از این پایداری و استقامت حمایت کنیم. مبارزه برای یک افغانستان دموکراتیک و مردمی برای ویران کردن این رژیم بنیاد گرا و ضد امپریالیست ها.
ما رسوایی سوم که در بروکسل به اجرا گذاشته شده است را کمتر می شناسیم : پیوندهای بین رژیم طالبان و این قدرتهای امپریالیستی.
و همچنین چین روابط خود را با رژیم افغانستان با فرستادن سفیری جدید به کابل محکم کرده است و همچنین مستحکم کردن روابط اقتصادیاش را : در ماه ژوییه ۲۰۲۴ یک موافقت برای بهره برداری معدن مس افغانستان بین شرکت « مه یانک » و شرکت چینی « متالیک گروپ کوپرشین »امضا شده است و باید منتظر بهرهبرداری های دیگر باشیم. چنانچه همکاری چین امپریالیستی با همسایه اش تعجب ندارد باید بدانید که همکاری آمریکا با ا ین امیر ها افغانی جای تعجب بیشتری دارد و آمریکا مهم ترین حمایت کننده این رژیم می باشد چنانچه با کمک ۲۱ میلیارد به عنوان کمک های انسان دوستانه و این مقدار پول برای استفاده برای ضد داعش در منطقه استفاده شدهاست. ما به علت ملاقات طالبان در بروکسل برمیگردیم : این ملاقات برای برنامه ریزی کردن خارجیان افغانی اروپا به افغانستان میباشد افغانی ها بیشترین متقاضیان پناهندگی بین سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۲۴ بوده اند.( چیزی حدود یک میلیون افغانی میباشد) و در حال حاضر برای پیدا کردن یک بهانه برای اخراج آنها این ملاقات اجرا شده است.این بار تمامی کشورهای اروپایی در رأس آنها سوعد برای بیرون کردن افغانی ها دست به کار شدهاند. در حالی که افغانستان در حال حاضر بزرگترین بحران را از طریق بیرون کردن افغانی ها از پاکستان و ایران متحمل شده است.
احترام به حقوق پناهندگی ! آزادی تردد ! اقامت برای تمامی خارجی های بدون کارت اقامت ! بیرون باد
رژیم فعودالی از افغانستان !
در افغانستان به مانند جاهای دیگر، مرگ بر بنیاد گرا یان، امپریالیستی و ارتجاع !
پیکار بی امان علیه فاشیستم و امپریالیست پیش شرط رهایی و برابری زنان !